Till kommunens webbplats
Vad vill du göra i Drömparken i Avesta?

Lättläst

Nu får du vara med
och tycka till om
vad du och andra
ska kunna göra ute
i nya "Dröm-parken".

Ungdoms-rådet i Avesta
är ungdomar som ger råd
till politiker.

Ungdoms-rådet skrev
att de vill att området
kring Metro-poolen,
Skate-parken Palatset,
Avesta-parken,
Karlfeldt-gymnasiet och
Avesta-vallen
ska bli ett bättre ställe
där man kan träffas
och idrotta
När man vill.

Kommun-fullmäktige tyckte
som Ungdoms-rådet:
Kommun-fullmäktige tyckte också
att alla som bor i Avesta kommun
ska få vara med
och tycka till
om vad som ska göras,
och hur pengarna ska användas.

Politikerna har bestämt
att det ska finnas
5 miljoner kronor
att använda.

Här är en karta över "Dröm-parken"
Visa Medborgarbudget Avesta på en större karta

 

 

Så här
kommer det att gå till
när Drömparken
ska förändras:

Steg 1, 18 september-17 oktober 2011:

Alla som bor i Avesta kommun
kan berätta sina idéer
här på webbsidan.
Klicka på:
"Lämna förslag".

Men först
måste du skapa ett konto.
När du har ett konto
kan du lämna förslag.
Det är gratis.

Sedan kan du skicka en
dela-länk till Facebook
om du vill att
dina vänner
på Facebook
ska titta på ditt förslag.

Steg 2:

Några personer
som jobbar på kommunen,
och som är duktiga,
kommer att samla
allt som människor berättat
att de vill kunna göra.
De kommer samla allt
och göra några
olika förslag
på hur hela Dröm-parken
kan se ut.

Steg 3, 9 januari-5 februari 2012:

Alla som bor i Avesta kommun
kan rösta på sitt favorit-förslag.

Klicka på "Rösta":
Välj förslaget
du tycker är bäst.
Klicka på "rösta"
bredvid förslaget.

Steg 4:

Det förslag
som flest gillar
kommer det att bli.
Men för att
kunna göra det
kan kommunen
behöva ändra lite.

Kalender

18 september 2011

Förslagsinlämningen öppnar

17 oktober 2011

Förslagsinlämningen stängs

9 januari 2012

Röstningen öppnar

5 februari 2012

Röstningen avslutas

 
Populäraste förslagen

Sportparken

465 röster

Måbra-parken

437 röster

Sol&bad-parken

131 röster

1033 röster på totalt 3 alternativ

Senaste inlägg

Vad händer nu?

Av:Mullis

2012-07-07 21:12

AVESTABOR! Rösta på Måbra-parken!

Av:BeritIA

2012-02-12 15:22

Sluten omröstning

Av:HanseB

2012-02-07 20:09

 

Medborgarbudget levererad av