Till kommunens webbplats
Vad vill du göra i Drömparken i Avesta?

AVESTABOR! Rösta på Måbra-parken!

HanseB

Inlagt: 2012-02-04 17:49

Egentligen hade jag personligen föredragit Sol&bad-parken, det skulle verkligen ha behövts som ett komplement till badhuset. Men nu är det förslaget tyvärr chanslöst, så då taktikröstar jag på Måbra-parken. Jag uppmanar alla som har sin röst kvar att göra detsamma så vi slipper Sportparken, vilken utan tvekan kommer att vara alternativet för en mindre grupp av personer som redan har otaliga alternativ till sitt förfogande - diverse fotbollsplaner, två (!) ishallar i denna lilla kommun, idrottsanläggningar inom- och utomhus, skatepark mm.

Gruppen som kan nyttja sportparken är bara att gratulera till att vara så aktiva som de är, men ska Avestas befolkning till någon större del ha glädje av detta grönområde, strategiskt bra placerat vid badhuset, är det i nuläget Måbra-parken som gäller. Allt annat är en katastrof för en majoritet av Avestas befolkning!

(Om inte argumenten ovan räcker så har jag noterat att det redan gapas i detta forum om en "minicrossbana" i samband med Sportparken och som normal människa kan man då fråga om det inte räcker med den härdsmälta av trimmade och dåligt eller obefintligt ljuddämpade mopeder som förpestar bl a centrala Avesta och Skogsbo under sommarhalvåret. Visserligen är väl risken att detta ska gå igenom minimal, men bara detta borde vara anledning nog att sätta stopp för Sportparken!)    

BeritIA

Inlagt: 2012-02-12 15:22

Bra skrivet, HanseB! Jag var en av dem som röstade på Måbraparken men som befarat vann Sportparken. En park ska, anser jag, innehålla något för alla och vi som inte kan/vill utöva sport kommer inte att få någon som helst glädje av denna park. Avesta är tydligen en kommun enbart för sportfrälsta. Resultatet av röstningen är en katastrof för majoriteten av Avestas invånare och som skattebetalare har jag ingen som helst lust att vara med och bekosta ännu en anläggning för sportfanatikerna.

Kalender

18 september 2011

Förslagsinlämningen öppnar

17 oktober 2011

Förslagsinlämningen stängs

9 januari 2012

Röstningen öppnar

5 februari 2012

Röstningen avslutas

Populäraste förslagen

Sportparken

465 röster